måndag 19 oktober 2009

Vad jag är som allra mest rädd för...




* Att du ska glömma bort allt som är bra med mig.

* Att mina vänner plötsligt en dag får för sig att jag är tråkig och "glömmer bort" att ringa mig när alla ska ses.

* Att jag ska vakna upp mitt i natten och känna mig ensam och rädd trots att du ligger bredvid.

* Att sitta i kassan på ICA när jag är 60 med känslan av att jag ville mer, men att allt är försent...

* Att bli galen. Att på riktigt tappa förståndet.

* Att bli inlåst en natt på Nordiska museet.

* Att dö. Och att förlora någon som står mig nära. Döden känns så mörk och kall och ingen borde få åka dit.

* Att du ska sluta älska mig.

* Att jag ska sluta älska dig.

* Att bli alldeles ensam i världen. Sådär ensam så att inte en endaste person ringer fastän det är ens födelsedag.


2 Comments:

Anonym said...

Vi kommer aldrig sluta ringa dig, vi kommer ringa, ringa, ringa tills du blir tokig på oss!

& var inte rädd, speciellt inte för det du inte kan påverka. Sen har jag hört att man ska utsätta sig för det man är rädd för, så du kanske ska ta & sova över en natt på nordiska :P
Puss! /Anna-Lill

Fredrik said...

Ja usch det där var ingen kul lista...ingen som ringer när man fyller år. Fan va jobbigt det skulle va, på riktigt alltså!