torsdag 22 oktober 2009

Torsdag.

Idag har varit en så förfärligt fin dag...

Vi hade besöks-dag på museet, vilket betyder att vi får en halvdag att besöka vilket museum vi vill på arbets-tid. Så efter morgon-mötet på Nordiska begav jag mig mot Djurgårdsfärjan och åkte över till Moderna och Dali-utställningen.

Så här fin var jag i ett fönster på vägen!



Det var få löv kvar på träden, men desto fler på marken att sparka i. Härligt, det där med att sparka löv!

Varm choklad och macka med räkröra vart det efter Dali- utställningen som faktiskt var fantastiskt fin. Jag har aldrig varit ett stort fan av hans konst, men han var ju faktiskt en fantastiskt skicklig konstnär och en synnerligen märklig man. Man ska absolut se utställningen!

Sen åkte jag och jobbade några timmar med mina fin-fina kollegor Georgia och Irina, innan det var dags för en avskeds-middag för mig på Blå porten. Ni vet, jag slutar ju på Nordiska om en vecka. ( Kan inte förstå att det gått ett halvår! När ska tiden sluta gå så fort?)


Alla mina kollegor är så fantastiskt fina så jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på varenda en av dem...

Jag fattade ingenting när de tog fram hur många paket som helst till mig! Blev alldeles rörd förstås...

Paketen innehöll ett höstkit. Jag ska tända ljus, dricka te ur en fin kopp på en fin bricka, samtidigt som jag läser om Greta Garbo. Sååå fint! Jag kan aldrig tacka er nog för hur fina ni är och har varit mot mig under den här tiden!


Sen kom jag hem till en städad lägenhet ( tack, baby!) och nu sitter jag och väntar på att min fina lillebror ska komma med tåget.

Det var min dag ungefär. Bra dag!

0 Comments: