fredag 30 oktober 2009

Isabelle


Bild

Isabelle har egentligen ingen egen dag, men idag har Isabella namnsdag och det är ju så nära man kan komma, så jag har alltid firat min namnsdag på Isabellas dag. Eller ja, firat har man väl inte gjort så mycket, trots att man borde. Man borde ta alla tillfällen i akt att äta fin tårta och känna sig speciell! Egentligen...

Hur fick jag mitt namn då? Min mamma berättade en gång att hon satt i en bar för längesedan och kände för att vara någon annan för en stund. Så när en man frågade vad hon hette sa hon det vackraste namnet hon kunde komma på. Isabelle. Det bara dök upp i hennes huvud och efter den dagen visste hon att om hon fick en dotter skulle hon heta Isabelle. Och så blev det.

Har nog alltid tyckt att namnet Isabelle skulle passa bättre på en mörkhårig flicka som ser lite mer fransk ut. Fast jag är ändå glad över mitt namn. Det är ju ganska fint att ha ett namn som slutar med vacker...

0 Comments: