tisdag 13 oktober 2009

Oh my, vad tjusigt!

Den första filmen jag minns som verkligen inspirerade mig mode-mässigt var Clueless. Den kom nog ungefär när jag gick 7:an och varenda gång jag hyrde film ville jag typ hyra den. Jag minns att jag köpte rutiga byxor och basker och började tycka om att ha färgglada kläder. ( vägrade ha champion-tröjor som alla andra på högstadiet, vilket jag är stolt över!) Och jag drömde verkligen om Alicia Silverstones dator-styrda garderob.





Sen är det ju många som inspirerat en under åren. Gymnasiet var mest tv-seriernas tid och bland dem var det kanske klädmässigt Ally Mc Beal som jag gillade mest, fast egentligen bara sådär tror jag, men det är det jag minns. Under den här tiden minns jag mest att det var Felicitys hår jag drömde om och ofta sov med papiljotter.

Sen kom ju förstås Amelie och man ville ha kjol, söta blusar, lite grövre skor och page och helst prata franska. Och det vill man ju än!


Sen när man ser Annie Hall, då vill man ju bara köra på chinos, slips, skjorta och väst. fiiiint!



Sötast av alla i världen kan ju vara Mia Farrow i RoseMarys baby med sin fina page som sen blir fint kort och hennes bedårande 60-talsklänningar. Jag skulle gärna se ut som henne alla dagar i veckan!






En annan jag inte skulle ha nåt emot att byta garderob med är Sienna Miller som Edie Sedgewick i Factory girl.Oh My!





60-talet är den epok jag gillar mest och trivs bäst i men jag är ju inte dunderkonsekvent i min stil så den är nog en blandning av allt det som inpirerar. Och det går ju bra det med! Hejhej!

0 Comments: