måndag 26 oktober 2009

Sweet seventeen



I helgen var min lilla bror här, som inte är så liten längre. Han är 17 år och mycket längre än jag och så himla fin och bra. Jag har svårt att förstå att han blivit så stor. Minns ju så väl när han såg ut var så här:



Jag är 10 år äldre än min lillebror och när han föddes var jag stolt som en tupp. Det är jag ju förstås än idag, och jag är väldigt glad över att vi har en sådan fin kontakt trots vår stora åldersskillnad.
När jag var lika gammal som min bror såg jag ut såhär:



Hade jag skrivit blogg på den tiden hade nog inläggen innehållit saker som:
( utdrag ur mina gamla dagböcker från när jag var 17)

* Jag har nog världens sämsta självförtroende... Ofta när jag kommer hem från något ställe får jag värsta ångesten över hur jag betett mig. Jag blir ofta så konstig och knäpp när jag är bland folk. Jag blir sprallig, hoppar, dansar, sjunger och pratar alldeles för mycket och när jag kommer hem känns det som att alla tycker jag är jättekonstig.

* Jag vill att alla ska tycka om mig. Känner inte alla så?

* "And she closed her eyes and said: No I'm not in love. I'm not in much for real."- Stina Nordenstam

* Igår hade vi klassfest. Det var så ROLIGT! Roligast var när jag, Anders, Lotta och Helena hade dusch-krig. GUD vad kul det var. Det var dock inte lika kul då vi halvfulla, dyngsura, iskalla och med smink över hela ansiktet vandrade hemåt Lotta där vi skulle sova.

* Han måste vara den gulligaste kille som existerar. Kommer jag nånsin komma över honom?

*Idag sa vi för första gången att vi älskade varandra. Vi skulle lägga på och räknade från 10 till 0. På ett sa han " Jag älskar dig" och jag svarade utan att ens reagera. Det bara flög ur mig hur enkelt som helst! Sen sa han noll och vi la på. Och då dunkade mitt hjärta. Det är aldrig någon som sagt dessa tre orden till mig, inte på det sättet. Det pirrar fortfarande i kroppen på mig och jag undrar om jag verkligen hörde rätt.

* jag saknar dig, saknar dig, saknar dig, saknar dig, saknar dig, saknar dig, saknar dig, saknar dig, saknar dig, ÄLSKAR DIG!!!!

* Så sitter man här och gråter igen. Över samma kille. Jag kommer nog aldrig gråta så mycket över någon annan. Jag kommer nog aldrig älska någon så mycket som jag älskar honom.

* Det är mycket som känns tungt fastän det inte borde. Jag har ofta ont i magen...

* Allt känns helt rörigt i mitt huvud. Jag vet inte vad som känns rörigt. Mitt liv är väl bara rörigt. Mitt så kallade liv.

* I helgen var det soulfest i Ås. Över 200 bjudna. Åh, vad roligt det var! Mycket roligt folk, många som stötte på mig, jag kände mig verkligen poppis, och vi dansade som tusan!

* Jag kommer verkligen längta tillbaka till den här tiden. Men nu är jag här. Och jag ska njuta. Det ska jag verkligen.




Tror inte min bror känner igen sig så mycket i hur jag var när jag var 17. Vi är ganska olika. Men vi har det väldans kul ihop i alla fall, han och jag!

3 Comments:

Anonym said...

Vilka fina underbara barn vi har, var rädd om den fina vännskap och syskonkärleken ni har, då håller den sig kvar för evigt...
kramar från mamma

Anonym said...

Oavsett hur olika vi är, eller blir. Så kommer vi alltid hålla kontakten, syster.

lillasyster said...

Vad söt du är min kära syster!
Jag saknar er två så mycket <3