lördag 3 oktober 2009

Gamla saker som nu får bo hos mig.

Idag var vi vid Odenplan på världens mysigaste affär- Oldtouch. Gud, det är en salig underbar röra där inne av vackra ting som har en lång historia bakom sig.

Jag kunde inte hålla i pengarna förstås... Det blev:




En lampa och ett litet skrin för mina smycken och hårspännen som båda får bo bredvid vår säng på min sida.


En väska. Jag funderar alltid på vem saker tillhört tidigare när jag handlar på secodhand. Vems hem har den här väskan bott i, och vad har den varit med om? Får aldrig veta, men det är fint att spekulera.

Två stycken hårspännen.

Sen köpte jag en grej till men det var på Lagerhaus. Ett örngott med ugglor. Jag gillar ugglor.


Nu får vi snart besök! Vinet har åkt fram!

5 Comments:

Falk said...

Åh vilka fina saker! :)

Falk said...

Du! Vilken fin tapet ni har i sovrummet! Måste fråga... Var hittar man den?? Eller har ni målat kanske?

Kram

Isa said...

Tapeten kommer ifrån Osborne & little. Kollektionen tror jag heter walk in the park, eller nåt liknande.

Kram!

Anonym said...

Du förstår att du fortfarande har en rätt stor skuld från "din" uggletröja?

Isa said...

Hahaha! Jag dör! Jag tänkte faktiskt på den där uggle-tröjan häromdagen, och funderade på vart den tagit vägen...