torsdag 1 oktober 2009

Nerdragna mössor och längtan efter varma täcken.


Idag är en sån dag då jag önskar att jag bara behövde ligga under ett varmt täcke hela dagen och läsa en bra bok eller gosa, prata om livet och äta godsaker. Det är ju kallt ute på riktigt och jag är så trött så det svider i ögonen...

I morse frös jag verkligen och på tunnelbanan hade många dragit på sig mössor och jag fick en liten klump i magen. Hösten är fin. Vintern är bara kall. Och det känns lite tungt att ställa in sig på 5 månaders frysande...

3 Comments:

Josefin said...

nej nej nej baby. det är fortfarande höst! jag fyller med all säkerhet inte år på vintern! nä, det gör jag inte (märkte du hur jag konfirmerade mitt eget påstående à la Mary Murphy i So you think you can dance..?).Och du, när du inte är i Östersund, där vintern faktiskt är vacker, så ska vi göra det bästa av att mya till kylan här hemma. Mycket hemmakvällar, mycket bakat och mycket vin! It'll be a blast! Puss

Johanna Lejon said...

Gull! Jag hittade till Din blogg av en slump och har blivit frälst. Kikar in på den då och då (ofta på jobbet då man behöver en liten energikick eller bara något sött mitt i all stress). Du är en sann inspiratör och verkar vara en galet bra tjej. Så fin!
Kram!

Isa said...

Åh, tack så mycket! =)