torsdag 23 april 2009

Våren är här, sommaren ligger framför oss som ett underbart löfte...

Vilken underbar dag! Jag tog mig en promenad och njöt till fullo av värmen, alla ljud, alla känslor som fyller en till bredden när dessa rysligt sköna dagar kommer...

Det första jag stöter på är ett bevis på att hon verkligen existerar. Hon som strör glitter på hundbajs! Hon gör ju i alla fall att man blir lite gladare över sånt man annars blir arg över.

Jag spatserar vidare upp mot mariaberget och känner att stockholm ju verkligen är underbart när det är vår.

Jag går förbi medis, dit inte så många hittat än, men som inom ett par timmar fylls med ölsugna människor.

Promenerar vidare mot skanstull och ner bland alla söta kolonier

Ser en massa fina blommor.

Sätter mig på en brygga nere vid vattnet och lyssnar på fåglar och tittar på änder som leker i vattnet.

hamnar till slut på vår lilla innergård där jag nu sitter och bloggar, läser ELLE interiör, äter apelsin och dricker cola light. Och tänker på hur bra livet känns nu när våren är här, och sommaren alldeles oförbrukad...

3 Comments:

Falk said...

Ååå vilka härliga vårbilder!! (Förutom den översta, liiiite äckligt att gå runt och strö glitter faktiskt... Fast äckligare att INTE plocka upp bajset efter sin hund förstås! Hahaha)

Snart ses vi Isa, lääängtar!

Kram

Josefin said...

Löööve it. Stockholm är verkligen fantastiskt såhär års. Älskar promenaden där vid Årstaviken. Såg du Magnoliaträden i full blom? Sagolika! Bryggan du satt på är min favvis :) Puss

Linnéa Lindström said...

Åå vad mysigt! Låter helhärligt. Men jag håller med Emmi, hur skumt och äckligt är det inte att strö glitter över hundbajs :-) hahaha.

Saknar stockholm...