tisdag 28 april 2009

Pilutta dig!

Idag på väg till jobbet gick jag förbi en liten loppmarknad vid Mariatorget. Där fanns det en fin väska. Damen som sålde den hade haft den själv på 60-talet. Jag kunde inte motstå... Är mycket nöjd med mitt köp och tror att den kommer användas flitigt i sommar...

Dagen på jobbet sen var en bra dag! jag hade på mig en klänning som gjorde att jag kände mig som Madicken. Jag älskar Madicken! När jag var liten var det långa perioder då jag inte svarade till namnet Isabelle. Jag VAR Madicken och INGEN fick säga Isabelle. Idag fick folk kalla mig Isabelle, men det kändes fortfarande bra att leka att jag var Madicken...Bara litegrann förstås...

Jag jobbade med Maja och Lina. Riktiga sötisar! Vi åt yoghurt-glass från 7eleven. Helt sjukt att den är helt fett- och sockerfri och ändå så god!

På jobbet fanns det fina tulpanr. I vår nya lägnhet ska jag alltid ha fina blommor på bordet. Jag älskar bommor!

3 Comments:

Fanny said...

Min finaste Madicken! Snart måste vi ses! Fan jag hinner inte hjälpa er på tors :( puss /Tjorven

Fredrik said...

Sjukt cool väska:)

Falk said...

Haha, jag minns att du/vi alltid lekte Madicken och så satt vi på taket på det lilla gröna huset på lekplatsen utanför där ni bodde... Och så "ramlade" vi ner därifrån och slog oss!!

Ååå vilka minnen:)