onsdag 9 januari 2013

Toner klingar ut och försvinner iväg. Men det gör vintern med. Och med våren kommer allt tillbaks.


 Lata dagar. Vrider ord och plockar isär bokstäver. Promenerar ifrån vinter men fick höra att det är svårt, trots det vårpirr som lurar i min mage och får snön på mina fingertoppar att smälta. Förtränger januari.  Jag tyder tecken och sörplar sånger. Knarkar julens alladinchoklad medan jag befinner mig i låtsasvärldar och plinkar toner som svävar iväg och bort. Just det, jag hade ju aldrig lärt mig att spela piano...Typiskt. Tvätthögen växer men tunnelbanan tar mig till stan, och mat/bio/öl lockar mer. Såklart.

Translation:
Lazy days. Breakfast in bed, too much time to think, too little time for laundry. ;) 

6 Comments:

Annika said...

Vackert. Vintern kommer alltid fler gånger än man tror.

Anonym said...

Vilken poet och tänkare du är...

Anna-Nathalie said...

Sikke nogle fine farver på dine billeder! :)

Maja said...

Vilken himla fin blogg du har! Och muggen, jag älskar den!

Vicky said...

åh läser också den! <3

rebecca said...

mys!