fredag 11 januari 2013

Instagram December

December är en väldigt fin månad tycker jag. Den räddar vintern. Så här såg min December ut genom instagram (@isapedersen).

Adventsstjärnan var uppe, firade folks födelsedagar, tittade på min bästa Disneyfilm och åt pepparkaksdumle.
Åkte till Malmö för att hälsa på Emmie och se henne på Malmöoperans scen i Evita. Hon var bäst! 
Vi tog en tur till Köpenhamn också. Gick i vintageaffärer, på tivolis julmarknad och drack öl.
Träden i Stureby var fina, jag hade ny vinterkappa, gjorde håret lite blondare och slog in julklappar.
Nordiska museets fina julgran, visdomsord på Svenskt tenn, ny glitterkavaj och söndagsfika på Gildas.
Varm choklad-fika och finaste julkortet från morfar och mormor. Sen bar det av till Jämtlandsfjällen.
Julaftonsbild med lillebror, bästa Karl-Bertil, jag och Agnes innan vi sjöng och spelade på julnattens midnattsmässa, och hemvändaröl på juldagen med finaste tjejerna.
Avritad av duktiga Anna Ileby,fler fjällbilder och massor av tändstickor.
Sen blev det min födelsedag. Jag fick blombud upp till Östersund av Christian och gick ut och drack födelsedagsdrinkar. Väl tillbaka i Stockholm var vi ett gäng som hade nyårsmiddag hos mig. Sen gick vi ut och dansade in 2013. 

Translation: 
December-instagram. (@isapedersen)

0 Comments: