tisdag 22 mars 2011

Solen står högt över taken och vinden har vänt. Isen har smält och det luktar som vår.

Idag var det en alldeles strålande vårdag i oslo. jag tog en liten promenad när båten stod i hamn.


Gick förbi lite fina hus.


Jag och min kamera.


Jag gick till Aker brygga och promenerade förbi restaurangen där jag jobbade 3 dagar i somras. Det var så länge jag stod ut med att vara servitris där. Inte riktigt min grej.




Folk börjar tina upp nu.


Väl tillbaka på båten gick jag upp på soldäck. Där stod Erik och fotograferade.


Och Hanna och Emmie njöt av solen.


Kine var oxå där.


Vi fick även en till kompis som agerade modell för en stund.



Jag passade oxå på att fota förstås!


Väldigt fin dag. Kvällen har oxå varit fin. Vi har jobbat förstås och alldeles nyss spelat alias, och nu är klockan alldeles för mycket och jag borde sova så jag orkar upp och hälsa på i Kiel i morgon. Hoppas det är sol. Och att solen följer med till Stockholm på onsdag. Och att den sen aldrig försvinner. Jäklar i mig vad jag tycker om att det är vår. Vem gör inte det liksom?

0 Comments: