tisdag 8 mars 2011

En tisdag med många namn.



Idag är det internationella kvinnodagen och jag tänker extra mycket på min fina mormor. Dels för att hon är en helt fantastisk kvinna och dels för att det är hennes födelsedag. Fotot är från mormor och morfars förlovning och är taget 1952 tror jag. De blev kära i en hemskt liten by i Jämtland när mormor var 17 och sen dess har de hållt ihop. Fint.
Sen är det ju inte bara kvinnodagen idag. Vi måste snällt dela vår dag med semlan, så jag passar på att äta årets enda semla oxå. Är inte så förtjust i semlor, men en per år kan ju vara gott. Det är dessutom internationella pannkaksdagen, men pannkakor får det bli en annan dag. Helst när jag kommer till mormor, för hon gör de godaste.

1 Comment:

Anonym said...

Vad otroligt vackra och kära dom är,
vad fort det gick,plötsligt har det gått 60 år sedan den dagen dom lovade varandra evig kärlek, och den har bestått....

kristina