söndag 27 mars 2011

Hemma i min tonårs-stad där isen fortfarande ligger kvar på gatorna.

Ibland önskar man så väldans mycket att alla ens fina personer bodde i samma stad. Och inte var utspridda i Östersund, Malmö, Göteborg och andra platser.



























Som min mamma till exempel. Min mamma är som min bästa vän. Här är hon i torsdags när vi åt lunch på en indisk restaurang i Östersund. För övrigt var den indiska restaurangen för 100 år sedan ett kafé där 16-åriga Isabelle satt och drack 15 koppar kaffe på raken och pratade pojk-problem och framtids-visioner och plugg-ångest. Och även om den indiska maten var god så föredrar jag Permans blåbärspaj och inredning anyday. Vissa ställen borde bara alltid finnas kvar...





























Emilie och Kickan hade oxå gärna fått bo precis granne med mig. De är världens finaste. I fredags drack vi massa vin, pratade om giftermål, kärlek, inredning, hemskheter i världen och annat viktigt. Sen hade vi sleepover hos Emilie.


























I lördags morse skulle Kickan upp tidigt men jag och Emilie sov ut och promenerade sedan ner till stan och åt frukost. Och hur snygg är hon inte i håret då? När vi var mätta tog vi bussen till en loppis. Där köpte jag en vårkappa, 2 ljusstakar och en sjal. Allt tillsammans kostade 100 kronor. Det kallar jag fynd! Mycket nöjd!














































Min lillebror skulle gärna oxå få bo lite närmare. Ja, hela min familj förstås! Igår kväll hade vi mys-kväll med äppelpaj och film. ( och paus för earth-hour förstås) Så himla skönt att vara hemma lite.

(förövrigt blir jag tokig på min blogg. Jag kan liksom inte få texten direkt under bilden, då hamnar den på höger sida om bilden i stället. Varför gör den så helt plötsligt???? Någon som vet??)

2 Comments:

Mia Olsen - ätstörd {anorexia nervosa} said...

det gör mina med.

Hör gärna av dig om du skulle få reda på felet med bilder + text. :(

lilli said...

Ja, Håkan var verkligen världsbäst! Kanske den finaste artisten i mannaminne.. Hoppas du kommer iväg på en konsert i det varma solljuset i sommar!