söndag 6 mars 2011

Nostalgi.

Har suttit och bläddrat igenom en massa fotoalbum idag och kommit fram till att det är hemskt tråkigt att jag slutat göra dessa, och att jag nog måste börja igen. Här kommer att urval av tid som passerat. Små glimtar av tid som ligger frysta i mitt skåp.


Jag är nog kanske 10 år här tror jag, och kände mig säkert jättefin när jag fick ha samma frisyr som min mamma.


Min uppväxt bland radhuslängor och höghus nära skog och hav i Skåne var nog bland de finaste man kan tänka sig. Och alla föräldrar fick förstås titta på osannolikt många dans/teater/sång- föreställningar. Här är jag och finaste Emelie.


Jag och lillebror bakar bullar i Jämtland dit vi flyttade när jag var 11. ( På bliden är jag nog 14)


Innan man fick gå på krogen fick man ibland fylla kvällarna i de Jämtländska skogarna med andra saker. Som att göra de mest galna klädkombinationerna utifrån tonårsgarderoben. Jag och Janet.


Gymnasiefesterna i mitt hjärta. Aldrig har man väl festat som då... Eller?


Tror inte det... :)


Detta var min 18-årsdag faktiskt. Kan liksom inte förstå att det är över 10 år sedan. Inte nånstans.


Sommarnatt i Östersund.


På en båt mellan Marocko och Spanien under en tågluff när jag var 19. Jag och Lotta.


Älskade vän.


Vårkväll i Umeå 2004.


Sambos på Ålidhem. Jag och Anna.


I Sundsvall med Fanny höst 2004.


Sommaren på Gotland 2005 med finaste flickorna.


Med Jonas och Helena på Gotland.

Ja, det blev en salig blandning av hemskt fina tider. :)

7 Comments:

Cecilia said...

Vilka härliga bilder! Du är jättelik din mamma :-)

Anonym said...

Gud va söta vi var , och är eller hur ?

Kristina

Sandra said...

Älskar bilden från Östersund. Så "vanlig" men så äkta. Och det lyser verkligen igenom på nåt sätt hur roligt ni hade. :)

Emelie said...

Åå vad fina!

Du och jag, och alltid likadana kläder... :D

Jeanette said...

Du är din mamma upp i dagen:)

Jeanette W said...

Oj oj oj, vad fantastiskt vackra vi är! :) Trodde dock inte att det fanns fotobevis från våra kvällar framför spegeln....

Puss

Linnéa said...

Nostalgi!