tisdag 9 mars 2010

När det kom till att bara ta en öl var jag ingenting värd...

För några år sedan träffade jag en kille. Han var så snygg att jag blev knäsvag. Snygg, cool, smart osv. När jag träffade honom ville jag bara att han skulle kyssa mig och att vi sedan skulle hamna i hans säng och kyssas och prata om musik och kärlek hela natten.

En kväll följde jag med honom hem och det blev precis som jag hade önskat och vi började träffas. Ganska snart insåg vi dock att vi förmodligen aldrig skulle bli kära i varandra. Men vi var ju båda singel och vi trivdes ändå i varandras sällskap så vi fortsatte träffas lite sporadiskt ändå under ganska lång tid.

Ganska långt senare hörde han av sig och frågade om jag ville ses när han kom till Stockholm. kanske ta en öl och sen om han kanske kunde få dela säng med mig för natten. Jag hade då precis börjat dejta en kille som jag verkligen tyckte om och sa att jag förstås hemskt gärna ville ta en öl, det var ju så längesedan vi sågs, men att det inte var läge att dela säng för att jag träffade någon.

Det kom aldrig något sms tillbaka och jag minns att jag blev så himla besviken. Kände mig inget värd. Vi hade väl varit polare oxå? Eller? Tydligen var det i alla fall ingen mening att bara ta en öl med mig. Tydligen var jag så lite värd att han inte ens bemödade sig att svara på sms:et. Aj...

Har efter det varit med om liknande incidenter och varje gång blir jag lika chockad över bristen på respekt människor emellan. Kan på riktigt inte förstå hur man kan bete sig så. jag vet inte om killar upplever sånt här, kanske finns det tjejer som beter sig lika illa, men i min värld finns det liksom inte att jag bara ignorerar en människa ( som dessutom funnits ganska mycket i mitt liv) som gärna träffar mig men liksom inte vill ligga.

Jag blir så trött. Och jag blir så ledsen. Mycket ledsen för att jag tar åt mig och undrar vad det är för fel på mig som person ( jag vet att jag är grym, men i såna situationer tvekar man ju alltid, tyvärr) och allra mest ledsen för att sånt här faktiskt händer, att man på 2000-talet inte lärt sig att behandla varandra med respekt. Det är ju faktiskt oerhört tröttsamt och sorgligt, tycker jag...

7 Comments:

Lin said...

Hej Isa! jag är i en sån situation nu. vet inte om han bara är ute efter sängen eller om han ser vem jag är. du är klok du..skulle vara intressant att träffa dig och prata, du verkar ha en hel del i bagaget. tack för alt du delar med dig av!

Isa said...

Hej Lin! Usch, det är aldrig lätt med såna situationer.... särskilt inte om det är någon som man verkligen vill ska se en...

Tror att det enda man kan göra är att lyssna på sin magkänsla. Tids nog känner man, även om det är svårt för man hoppas så mycket och tänker att det blir kanske bättre om jag bara håller ut lite till och visar honom lite mer vem jag är, då kommer han bli kär i mig! Om jag bara väntar lite till...

Det gäller att lyssna till vad man mår bäst av. Om relationen tar mer energi än den ger då är det inte värt. För man förtjänar bättre! man förtjänar blickar som gör att man känner sig sötast i världen, man förtjänar känslan av att killen känner sig stolt över en när man går hand i hand med honom på gatan. och om dessa känslor inte infinner sig då gäller det att dra sig ur innan det blir för destruktivt.

Åh, jag förstår precis hur du känner! Har varit där flera gånger och trots att man borde vara expert är det lika svårt varje gång. Man måste bara försöka tänka på vad man mår bäst av... Hoppas att allt löser sig. Du förtjänar bara det bästa! Stor kram!

Linnéa Lindström said...

Jag begriper mig inte på sånt heller.... Men du är otroligt mycket värd även om de personerna var för korkade för att inse det <3

anna-lill said...

Den där umekillen är lite för "cool" för sitt eget bästa tror jag.
Jag tycker han var en tönt på många sätt också & så här i efterhand är det ju tydligt att det inte skulle va ni, han är alldeles för självupptagen & en sån ska du ju absolut inte ha, även om du tror det ibland.
Kram!

madde said...

Är precis i samma situation.. får inge svar.. men man duger ibland när han kommer på att han vill ha en.. suck. Jag ska bli nunna! Det finns inga bra killar minsann

Fredrik said...

Vissa killar mognar sent, vissa aldrig. Tyvärr. När jag var ung såg jag liggandet som bekräftelse på att jag var någon som man gillade, men jag mognade som tur var. Och det bästa är ju om man kan veta i sig själv hur mycket man är värd, så man slipper lita på att nån annan ska lyfta en. Ibland kan det självklart behövas, det är väl också därför man vill leva som två, för att man vill känna sig älskad och behövd. Nu ska jag sluta svamla och äta sen frukost:)

Anonym said...

Det finns gott om ouppfostrade slynglar i vår värld. Det var han som förlora inte Du. Glöm inte det. kram sylvia