onsdag 24 mars 2010

Mitt i allt så ska man räcka till

"Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann"
( Melissa Horn )

Lyssnar på fina sånger längs järnvägsspår genom Sverige. Det tycks så enkelt att skriva så bra men när jag tittar i min egen kladdiga lilla anteckningsbok vill liksom inte orden falla på plats lika lätt... Men jag fortsätter plita ner alldeles för stora ord om allting som jag trots allt måste få ur mig på något sätt. Och kanske en dag att jag känner att det räcker till.

1 Comment:

Annika said...

Den är så bra den texten... Och du kan också!
Ha så kul i Åre nu! Jag är själv helt slut efter den här auditionresan..! Kram