onsdag 17 mars 2010

Mitt sagohus



Här skulle jag kunna bo. Som ett litet sagohus. Och på sommaren skulle det vara miljoner rosor utanför som slingrade sig upp längs väggarna. Och på baksidan är det förmodligen en stor altan där jag kan sitta och dricka rosé med alla som kommer på besök. För vem vill inte besöka ett sagohus liksom? Vissa kvällar skulle jag kanske ändå vilja vara ensam och bara prata med min katt som oxå bor där med mig. Vi skulle prata om värdsliga saker så som väder och grädde och hur det är skönast att bli kliad på magen... Sen skulle jag somna i min säng som ändå är stor trots att den får plats i ett sagohus och höra hur sommarregnet smattrade mot taket. Ibland skulle jag sova med bara min katt och ibland kanske med han som har varma axlar som jag kan luta mig mot. När det blev morgon skulle vi gå ut och äta jordgubbar och dricka champagne i gräset. Och jag skulle lära mig stå på händer på riktigt! Åh, varför måste man tjäna pengar? Och äta nyttig mat? Varför kan inte jag få bo i mitt sagohus i fred och leva på jordgubbar? Typiskt...

1 Comment:

Linnéa Lindström said...

Skönt att dagdrömmeri är gratis i alla fall :-)