torsdag 22 november 2012

Om jag bara kunde, då skulle jag be dig blunda, ta dig hårt i handen och flyga oss långt härifrån.









Kanske den gråaste dagen nångonsin i Stockholm. Jag grät i en bil, glömde äta lunch men fick årets första pepparkaka. På väg från jobbet log jag åt dagens enda färgklick, Stockholms finaste träd. Sen tog vinden sönder mitt paraply och jag skyndade in på det vackraste museet, Hallwylska. Begrundade Downton Abbey-kostymer, takmålningar och mastig inredning i guld och allt var så himla fint! Som om jag plötsligt hade hamnat i en dröm. Sen tillbaka till verkligheten; Blöta gator, kalla fingrar, tunnelbanehets och novembertristess...

Translation:
Stockholm has been so cold and grey today. Luckily, I have the happiest tree outside my job, it always makes me smile.

3 Comments:

Sus said...

Fast dina foton är alltid så fina att den grå dagen blir glad i alla fall!

Isa said...

Tack, fina du! :)

Firas said...

Så fint skrivet. Jag gillar verkligen ditt sätt att uttrycka dig.