tisdag 17 november 2009

Jag vill strö stjärnglans över världen.



Genom åren har jag tappat åtskilliga mobiler, plånböcker, nycklar, mössor och vantar. Förutom en mobil som tappades på krogen i sthlm för två år sedan har jag fått tillbaka allt som varit viktigt och jag blir lika full av hopp varje gång. Jag har t.ex tappat en plånbok i ett öltält på en festival, dagen efter ringde en vänlig själ upp. Jag tappade min mobil mitt ute på fjället och fick tillbaka den. Kan ni förstå? Någon hade lämnat in den i en fjällstuga.

Kameran jag förlorade igår har lämnats in av en vänlig människa och kommer att komma hem. Jag har fått en varning att jag måste bli mer uppmärksam, men oxå en påminnelse att det finns väldigt många fina människor. Över dessa fina människor vill jag strö stjärnglans, och förhoppningsvis hamnar lite stjärnglans på övriga världen oxå. För stjärnglans kan ju bara vara bra.

4 Comments:

Stina said...

Vad härligt att du fick igen din kamera! En liten detalj, en mobil fick aldrig återvända till sin ägare, haha ;) Ha en bra dag! Kram

Josefin said...

Jiiippiiiie! Åh, vad underbart härligt Isa! Jag älsakr när världen är god!

Isa said...

Fasen stina, det hade jag glömt bort.... Det var ju hemskt!

Anonym said...

karma :)
något ja tror på