söndag 8 november 2009

Förlåt dig själv.

Jag är så trött, så trött. Det har varit en tuff vecka på många vis.



Befinner mig i mitt gamla flickrum uppe i Jämtland. Snart ska jag sova men först ska jag ge er inledningsorden till en av de böcker som har betytt absolut mest för mig i livet. En av de böcker som fick mig att älska att läsa. Jag tror jag var 16 år då jag läste den första gången och den berörde mig så mycket att jag har svårt att finna ord. Dessa inledningsord står väl nedskrivna i min dagbok från den tiden. Väl nedskrivna och flitigt begrundade.

"För allt du hatar hos dig själv - förlåt dig själv.
För allt du skäms över.
För allt du är stolt över.
För allt du vill dölja.
För allt du vill visa upp.
För allt som inte blev som det skulle.
För allt du är.
För allt du vill vara.
Förlåt dig själv."

- Jonas Gardell, En komikers uppväxt
( om du ej har läst boken, är det ett måste! )

2 Comments:

Josefin said...

Baby. Vad händer i livet? Är i Paris nu så jag kan inte ringa. Men hört att det händer spännande grejer. Kan du inte messa och berätta? Jag håller på dig. Puss

Annica said...

Otroligt bra ord. tack för att du påminde mig om så kloka ord.
Fin blogg, ska absolut läsa mera.