söndag 1 november 2009

Halloween på tumanhand

Jag och Marcus var fasligt nog inte bjudna på någon rolig Halloween- maskerad så istället gjorde jag upp ett litet schema för kvällen som vi skulle göra på tumanhand. Det gick sådär...



Med Nordiska museet i ryggen ( jobbade min sista dag igår) promenerade jag in till stan för att möta M och sedan ta tunnelbanan till skogskyrkogården.


Det var väldigt fint där förstås. Men när vi kom till barndelen vart det för sorgligt ( plus att jag frös som en idiot och var galet kissnödig) så då åkte vi hem.

Jag hade då bestämt att vi skulle laga pumpa-soppa eftersom ingen av oss smakat pumpa någonsin. Kan ju dock meddela att det utan tvekan var det äckligaste vi lagat. Sjukt misslyckat faktiskt. Vi åt oss mätta på bröd och godis...

Nästa punkt på dagordningen var att leka anden i glaset. Jag var riktigt peppad och ritade med stor omsorg upp alla ringar, tände ljus, strödde salt i rummet och bad till Gud för att hålla onda andar borta. ( ska man göra det ska det vara på riktigt)
Efter alla om och men satte vi igång, men glaset flyttade sig aldrig... Vi hade tålamod och frågade efter honom flera gånger innan vi gav upp. Ingen ande ville besöka oss... typiskt...

Efter fruset kyrkogårds-besök, äcklig pumpa-soppa och anden i glaset utan ande kurade vi upp oss i soffan för att se skräckfilm. Jag somnade....

Och det var vår Halloween, ungefär...

2 Comments:

Falk said...

Haha, men jag tycker att det låter mysigt iaf!! :)

Josefin said...

Hahahaha, underbart roligt berätat! Tycker ändå ni var otroligt ambitiösa! Puss på er