måndag 12 maj 2008

Veckans boktips! ( samt brasiliansk vaxning)


En bok som verkligen berör... och då menar jag berör på de sättet att du sitter och hulkar dig av gråt under de sista kapitlen. Jag har aldrig gråtit så mycket av en bok någonsin. Så läs inte denna bok på stranden, på ett café eller på tåget ( i alla fall inte slutet av den), läs den hemma för jag lovar att du kommer gråta, och inte en liten tår....

För övrigt har jag idag gjort mitt livs första brasilianska vaxning. Ooops, skrev jag just det? I guess so.... Kände att jag var tvungen att testa på denna smärta åtminstone en gång i livet. Och jäklar i mig, det gjorde ont. Men det var en kortvarig smärta... Man kan väl säga att det kändes som ett ganska smärtsamt gynekologbesök... Haha, vet inte om det är min grej än, det visar sig väl.... Men jag ska nog trivas med det väldigt bra för att utsätta mig för det igen....

Egentligen tycker jag nog att det är lite töntigt vad vi kvinnor gör med oss själva ( och män oxå mer och mer för den delen...). Tar bort hår överallt, som väl egentligen är där av någon anledning.... Men man vill ju känna sig fräsch, och den här världen har gjort att man inte vill gå i shorts om man inte rakat benen, inte vill ha linne om man inte rakat sig under armarna... och så det här med brasiliansk vaxning.... Det är ju ganska sjukt, eller hur? Kanske borde sluta och vara naturlig, som Julia Roberts, men det är ju svårt.... Ja ja, nu har jag i alla fall testat, och jag fick mig ännu en erfarenhet inom temat " vill man vara fin får man lida pin"....

2 Comments:

anna-lill said...

Det är sjukt, sjukt, sjukt! Men har man en gång börjat så är det omöjligt att sluta... Antar att det inte var gratis heller? Men passa på att njuta, det varar ju inte för evigt. Pöss

Fredrik said...

Du har porrmutta:)