söndag 4 maj 2008

En helg på Väddö


Har tillbringat helgen ute hos Marcus föräldrar på Väddö. Ett underbart ställe! Hela Marcus familj var där för att fira mamma Ann- Sofie och ha "arbetshelg", dvs hjälpa till att måla, fixa och dona med alla projekt de har på g, så som nybyggd atelje och lillstuga... Jag gjorde min målarpremiär ( förutom mitt flickrum någon gång på 90-talet)... Var kanske inte den bästa arbetshelgen för mig då jag igår var sjukt bakis efter Josefins fest, och idag bara känt mig hängig och lite ledsen utan anledning. Jag är ju en sådan person som ibland kan tappa allt och bara bli låg utan anledning, tror man kan säga konstnärssinne... Jag hatar det mest av allt i världen men kan liksom inte kontrollera det... Antingen är jag mest speedad i världen, eller så rinner allt av mig och det känns som jag vill teleportera mig från jordens yta. Aldrig nåt mellanting.... Varför ska jag vara en sådan konstig tjej?

Ikväll ska jag bara sitta hemma och ta det lugnt... Kanske kika på sanningens ögonblick... verkar ju vara ett helt sinnessjukt program...så jag måste nog spana in det, så jag kan dissa det ännu mer sen...

0 Comments: