lördag 10 maj 2008

Revansch!

Gick upp sex i morse för att ta tåget till Örebro där vi hade en av vårens sista föreställningar av Snövit. Sista är nästa vecka i Västerås. Längtar till dess för när den dagen är då åker jag till Rhodos i morgon. Jag och Marcus bokade resa häromdagen. Två veckor boende + flyg för 2295! Längtar som tusan! Ska bli så skönt att komma bort och bara få vila upp sig och må bra. Jag hoppas bara att vårat mönster med oturliga resor bryts. Peppar, peppar ta i trä! Våran weekend till Barcelona i Januari var ju katastrof så vi behöver verkligen revansch. Jag kan lite kort berätta följande:
Dag 1, ramlade jag och slog huvudet i en stol. Två gigantiska bulor uppstod i pannan. Jag grät en halvtimme för att det gjorde ont, och en timme för att jag var så ful. Efter incidenten fick jag gå till hotellrummet och ligga och vila med is på pannan resten av dagen.
Dag 2 gjorde vi ett nytt försök. Jag tog på mig en mössa för att dölja min blåa panna och vi vandrade ut på stan. Ganska omgående fick jag ont i magen och besökte en toalett. Jag var minst sagt dålig i magen, och fick gå tillbaka och tillbringa dagen på hotellet även denna dag....
Följande dagar var trevliga med bara lite otur som tillfälligt stängt Picasso- museum, affärer som aldrig ville öppna och äckliga tapas.
Hela resan slutade med att Marcus väska blev stulen på bussen hem. I den hade vi kära vintage- grejer, fina saker som vi köpt på resan, Marcus kamera m.m. Vi var ganska bittra under hemresan Barcelona- resan blev inte riktigt den romantiska weekend som vi tänkt... Men nu är det alltså revansch! Så det så!

1 Comment:

Anonym said...

Hej mitt kära barn!
Jag vet att Ni kommer att få en underbart härlig semester, sol och bad ,utflyckter, hyra cykel, äta greksallad ( som du bara älskar).
Tusen kramar från "mammi"