söndag 18 maj 2008

Rhodos, here we come!

Om några timmar lyfter planet! Jäkligt skönt, särskilt då man såg att kylan i Sverige ska hålla i sig nästa vecka... Moahahaha!!!! Fast det är klart, jag ska inte säga så mycket, det kanske blir kallaste maj nånsin på Rhodos... Precis när vi landar kommer det in nåt jäkla superblåsigt-regnigt-kallt pissväder som varar i två veckor, och alla greker skakar på huvet och säger att det är något de aldrig varit med om! Let's hope not. Jag vill bli bruuun!!!! Fåfäng som jag är. Fast det är klart, jag ska smörja in mig ordentligt och sola med förstånd! Var ju i Thailand ett halvår förra året och solade inte med förstånd kan jag tillägga. Fick en läskig uppenbarelse en dag i slutet på min vistelse... Jag låg vid poolkanten, i stekande thailandssol... utan solskyddsfaktor... topless... med en cigg i handen.., och kom fram till att det är så det varit de sensate månaderna. Jag fick panik, och solade inte så mycket de sista dagarna.... rökte inte så mycket heller för den delen....

Det är ju kul det här med charter... Har alltid varit lite skeptiskt och tänkt att det är ju Fasen inte så mycket äventyr.... men det är ju klart det inte är.... det är ju uppvilingssemester till tusen och när man börjar komma upp i min ålder uppskattar man det!

Ska nog köra på charter- grejen fullt ut.... Bli svinfull på planet ner ( så Marcus får köra mig i en rullstol till transfern ), applådera när planet landar ( som tack för att vi fortfarande lever, eller varför gör man det? ) och sen bara åka på alla utflykter hotellet anordnar och springa efter nån hurtig reseledare ( som egentligen inte alls är hurtig utan sjukt bakis men gör allt för att överbevisa det) med magväska ( de snor ju som tusan de där grekerna! Går inte alls att lita på! ) och kamera i högsta hugg!

Det blir kul det här! Sköt om er i regnet så ses vi i sommarmånaden juni! Tjohoo!!!! ( ska försöka blogga lite där nerifrån...)

Puss och kram!

3 Comments:

Fredrik said...

Ha det göttast:)

Marit said...

Ha så skönt! Jag är sjukt avundsjuk, jag erkänner!!

Anonym said...

*lmao* Solskyddsfaktor är töntigt, topless är gött och när man är utomlands får man röka!!
Första gången på länge som jag saknat Thailandstiden. När ska vi leka?