söndag 13 april 2008

Ångest

Har så mycket ångest över livet nuförtiden... Har väl alltid haft det i och för sig, men det har yttrat sig på olika vis... Just nu är det en sådan ångest som kommer krypande då och då... En ångest över vad meningen med mitt liv är...
Har ju alltid varit så säker på min bana, vid 25 hade jag ju tänkt att det skulle flyta på ganska bra, men det känns som att det går sämre än någonsin, och jag bara förtränger det med att vika tröjor på en klädaffär och titta på Heroes med min pojkvän...
Så ibland när jag står där och viker mina tröjor, eller när avsnittet är slut och man inte längre är i låtsasvärlden, då kommer det över mig... Kommer jag sitta där när jag är 80 och vara bitter över att mitt liv inte blev som jag tänkt mig?
Jag känner mig helt maktlös över situationen! Jag vet att jag inte är det och att mitt liv ligger i mina händer, att jag absolut inte är maktlös, men jag vet liksom inte vart jag ska börja? Finner liksom ingen kraft att ta tag i det... Så jag fortsätter förtränga, fortsätter gå på auditions som får mig att gråta, fortsätter att gå in i min låtsasvärld... Fortsätter lyssna på folk som säger att det blir bättre tider... Men om det inte händer? Vad blir det av mig då? Ja, vad fan blir det av mig då....

0 Comments: