onsdag 8 februari 2012

Stockholm är kallt men jag har fått höra att jag föddes för att stå ut med sånt här väder.

Isiga vindar som gör att man helst vill stanna under täcket hela dagen. Jag och vintern har aldrig riktigt varit vänner. Jag känner mig tung som snötäcket på marken, som kängorna på fötterna och som mörkret över mitt hustak på kvällarna. Men för varje dag som går kommer vi närmre. Närmre körsbärsblomningen i kungsträdgården, ljusa sommarnätter, bara ben och kyssar på mjuka gräsmattor. Jag peppar med några sommarbilder och en finfin låt.

5 Comments:

Anonym said...

Jag började lyssna på First Aid Kit för en vecka sedan och tycker att dom är helt fantastiskt bra, och så lägger du upp en av dom bästa låtarna på min favoritblogg, nämligen din, kul!! :D

Anonym said...

Fint!!!!! <3

Anonym said...

Härliga vår och sommar...

Josefin said...

Åh Isa, jag trodde vinterångesten och kölden hade släppt taget om mig nu, men jag har just fått en släng till. Jävla distans. Hoppas vi kan ses i veckan. Puss

Regina said...

Älskar bilden när klänningen blåser :)