måndag 13 februari 2012

Jag har blivit vald av andra. Det är min hemlighet.

Jag tror att jag är 15 år. Det är en höstdag och jag är i Västerås och hälsar på min kusin. På kvällen ska vi gå och se en av de bästa svenska filmerna genom tiderna, Fucking Åmål. På dagen gör vi sånt som alla 15-åringar gör. Springer runt på stan och sitter på café med svagt kaffe och seriös tonårsångest. Innan shoppingrundan är slut går vi in på UFF. Jag hittar ett par grå gubb-byxor och en stickad mönstrad tröja. Det är mina första secondhandfynd och jag är överlycklig. För nästan inga pengar känner jag mig originell och superfin i min nya outfit.Och sedan dess har jag varit fast. Det är liksom inget som slår det. Att göra fynd. Man är ensam om dem, man blir inte ruinerad och det är toppen för miljön. Så jag kan inte göra annat än att hålla med Myrorna: Älska återanvändning!

2 Comments:

Madde said...

Det är helt fantastiskt att du minns sånt här =D

Linnéa Lindström said...

Jag håller helt med! Älska återvinning och second hand :-) Och jag älskar din fina blogg! Den gör mig så glad <3

Linnéa