tisdag 1 juni 2010

I Stureby

Min lägenhet börjar få lite form och här kommer några bilder från vardagsrummet/sovrummet. Det är inte färdigt än och så småningom ska jag byta ut den fula plastmattan mot parkett. 

Här är min nya gamla soffa. Köpt på blocket. Kuddarna är knäppa men söta och kommer från H&M home. Vasen är IKEA och tidnings-stället från Retro etc.

Den står tillsammans med fåtöljerna och soffbordet som jag hittade på magasin 13. En superbra affär som ligger på Roslagsgatan. Det är som en stor gammal bonn-marknad mitt i stan. Bra priser är det oxå. Mattan är köpt på myrornas och lampan är min mammas gamla.

På blocket har jag oxå fyndat ett jättefint piano från 60-talet. Ett av sommarens projekt är nämligen att jag ska försöka lära mig spela på det. Det går sådär hitills. Är en väldigt värdelös pianist  faktiskt. Satt och svor i morse över att allt inte låter bra på en gång. Är dålig på det där med tålamod. Men jag SKA lära mig! Pianopallen och klädhängaren har bott med mig i Brunflo förut.

På magasin 13 har jag även hittat det här skåpet / minibokhyllan. I den står bl.a tavlan Naoko, mina första skor och värdens sötaste kinesiska prydnader som Marcus köpte till mig i Shanghai.


Så här ser det ut om man tittar ut genom fönstret eller står på balkongen. Jag vill att det ska vara sommar och så här grönt och fint för evigt. Kan inte världen bara helt plötsligt överraska oss och låta det bli så???? Det vore ju det allra bästa tycker jag!

Ja, det var det ni fick se för nu. Vill ni se mer ordentligt? Kom och hälsa på vetja! Drick vin med mig på min balkong! Det är inte så hemskt långt till Stureby. 10 minuter från söder.

4 Comments:

Falk said...

Åå vad fint!!! Man ser att du inspireras av Elsa ;)

Puss på dig sötnos!

Miss you.

Anonym said...

Här kommer du säkert att trivas jättebra, urgulligt och fina grönområden att vila ögonen på...

Kristina.

Josefin said...

Hur fint som helst Isa. Kommer gärna och hälsar på. Puss

lillasyster said...

Åh, jag kommer mer än gärna och dricker rosé med dig käraste :) så kan vi vara barn för en dag på samma gång :) Puss!