torsdag 4 juni 2009

Candy Candy!

Från jag var kanske 8 år till och med 12 var Candy- Candy min absoluta favorit-serie. Jag levde och andades Candy av hela mitt hjärta.

Den handlar om Candy som bor på ett barnhem. Där har hon sin allra bästa vän Annie. Men en dag blir Annie adopterad och Candy blir så ledsen. De brevväxlar flitigt men en dag säger Annie att hon inte får skriva till Candy för sina nya föräldrar. Det ger henne dåligt rykte. Candy blir alldeles förtvivlat ledsen. Men så en dag träffar hon en mystisk pojke med kjol som säger att hon är vackrare när hon skrattar än när hon gråter, och då bestämmer sig Candy för att alltid försöka vara glad. Sen får man följa Candy på en massa bravader på vägen mot vuxenlivet.
Under min Candy- period hade jag en allra bästa vän som hette Anna. Vi lekte tillsammans varje dag och var oskiljaktiga. Ganska fort började hon kalla mig Candy och jag henne Annie, och sedan hette vi så för alltid med varandra. Vi hade t.o.m en gosedjurs- tvättbjörn ( ni ser tvättbjörnen på bilden) som vi hade med oss överallt. Än idag så tänker jag på henne som Annie och jag blir varm i hela hjärtat när jag tänker på hur roligt vi hade som Candy & Annie.



Jag har inte sett Candy Candy sen den tiden. Ska börja hålla utkik efter filmerna på Tradera så kanske man kan fynda en vacker dag. Ska oxå hålla utkik efter Silver- Fang som var en annan Manga- Favorit. Åh, den var oxå underbar....

5 Comments:

Fredrik said...

Mycket återblickande nu...är du på väg in i vuxenlivet?
Funderar du på barn kanske?
Hehehe, amatörpsykologen Fredrik slår till:)

Isa said...

haha! har nog lite åldersnojja faktiskt, är ju snart 30...:) Nej men, får lite ångest varje år student-flaken börjar dyka upp. De påminner en om att tiden går så förbaskat fort... Men inga barn än, herr psykologen... inte än.

Gunnar said...

Nice Silver fang!
Finns på SF bokhandeln i gamla stan:) Tjo!
Kram Gunnar

Anonym said...

Jag minns candy sisådär men däremot Sandy bell!! Sjuukt bra!/Anna-Lill

Linnéa Lindström said...

Men du, vilka minnen du väcker till liv :-) Candy candy är något som jag liksom lyckats glömma bort men nu när jag såg klippet var det som om jag tittat på det igår :-D Silver fang hittade jag o min bror på vhs för några år sen o var väldigt glada för det. Tyvärr är vår video sönder så d blir inte så mkt tittande. Å kul att återuppleva sånt igen :-D tack Isa!