söndag 26 augusti 2012

Tovigt hår och tunga ögonlock. 31 frågor.

Av fina Sandra snodde jag en fredagslista som blev en söndagslista. Här kommer den:


1. Var är din mobiltelefon? På vardagsrumsbordet. Jag ligger på sängen.

2. Var är din andra hälft? I en fåtölj en bit ifrån mig redigerandes bilder.

3. Ditt hår? Oborstat och slarvigt ihopflätat. Lite råttfärgat eftersom det var längesen jag gjorde något åt färgen. Men kan aldrig bestämma mig för vilken hårfärg jag vill ha. Så länge får det vara.

4. Ditt humör? Trött. Sov 3 timmar i natt och har jobbat hela dagen, så jag är rätt sliten.

5. Din dagsplan? Dagen är slut. Jag ska bara sova. Helst för en timme sen.

6. Det bästa du vet? Snälla personer, bra böcker, västerbottenost, glass, sommarnätter (varma), krispiga höstdagar, känslan att bara vilja dansa, dansa... m.m.



7. Din dröm i natt? Sov så kort, så jag hann aldrig börja drömma.

8. Ditt livsmål? Att vara lycklig. Så lycklig som det bara går.

9. Rummet du är i? Mitt vardagsrum/ sovrum. Tända ljus och kolsvart ute plötsligt. Hej höst liksom.

10. Din hobby? Fota, skriva, mode. Det är därför jag har en blogg. Så himla bra sätt att få utlopp för detta. Sen har jag ju musiken oxå, men det har ju varit mitt främsta levebröd, så det har ju gått över hobbynivå.



11. Din skräck? Att fastna i svackorna. Inte ta sig upp ur helvetesgapen.

12. Var vill du vara om sex år? På nåt bra ställe.

13. Var var du igår kväll? Tjuvlyssnade lite på Damien Rice utanför Popaganda, gick till Trädgården, sen till en hemmafest vid Skanstull och sen tillbaka till Trädgården. Väldigt, väldigt bra kväll.

14. Vad är du inte? Moderat.

15. En sak du önskar dig? Att det ska hända nåt oväntat, spännande. Inte en sak iofs, ska jag säga en sak säger jag Åsa Ericsdotters nya bok.

16. Var växte du upp? I Helsingborg. Nära en skog med ett rosa slott, vid havet. Det var fint.

 

17. Det senaste du gjorde? Åt pizza och såg en bra, hemsk film som heter Trust.

18. Dina kläder? Trosor, knästrumpor och en orange kofta.

19. Din tv? En vit platt-tv. Dock tittar jag inte på den så ofta.

20. Ditt/dina husdjur? Har inga. :( Bara i porslin.



21. Din dator? En macbook pro.

22. Din bästa ägodel? Sängen ligger bra till för stunden.

23. Saknar någon? Mina syskon.

24. Din bil? Christian har en vinröd peugeot, som ju typ känns som min oxå, även om jag helst låter bli att köra den, men mer än gärna åker med. (tycker inte om att köra )

25. Något du inte har på dig? Byxor.

26. Favoritaffär? H&M.

27. Din sommar? Vädret har ju varit katastrofalt och det har ju tyvärr gjort sommaren lite mindre peppig, men den har ändå varit fin.


28. Älskar någon? Ja. Flera stycken.

29. Favoritfärg? Grönt.

30. När skrattade du senast? När jag för en stund sen tittade på bilder från gårdagen.

31. När grät du senast? I måndags.

0 Comments: