torsdag 21 april 2011

Gitarrer, spindlar och potatisskal.


(foto: Erik Andersson)

8 saker ni kanske inte visste:

* Jag började spela gitarr när jag var typ 10. Var extremt ambitiös i början och från 12-årsåldern hade jag en massa spelningar som typ barn-trubadur i Jämtland. Men sen ledsnade jag på att spela själv och började sjunga med pianister i stället. Tappade intresset för gitarren, och är idag inte ett dugg bättre än när jag var 14. Tänker dock att jag ska damma av gitarren lite vilken dag som helst nu.

* Jag är extremt rädd för spindlar. En gång hade jag en stor spindel i mitt kök och började hyperventilera och gråta och sprang ut ur lägenheten. Hittade ingen granne som kunde hjälpa. De vänner jag vågade ringa var upptagna. Jag hade fullkomlig panik och det slutade med att jag skrev till en kompis jag inte kände så väl men visste bodde i närheten på facebook-chatten. Han ställde upp och kom hem till mig och tog bort spindeln. Jag kände mig urlöjlig, men det finns liksom inget jag kan göra. Blir helt paralyserad av spindlar. Varför måste de finnas?

* Jag är oxå hemskt rädd för döden. Kan inte alls relatera till den och det känns liksom bara så himla overkligt att vi en dag inte ska finnas här.

* Kan ganska ofta känna mig sorgsen när jag ser gamla människor. Är så rädd att de känner sig ensamma, för att deras kompisar inte lever längre. Och kan oroa mig för att de oxå är rädda för döden och mest av allt önskar att de var 25 igen. Jag hoppas att gamla aldrig känner så.

* Under en period när jag var liten vägrade jag äta allt utom potatis-skal. Det var det enda jag tyckte om och mamma var så orolig för att jag skulle svälta ihjäl. Fortfarande är alla former av potatis det bästa jag vet. Inte skalet så mycket dock...

* Jag har varit riktigt kär 3 gånger. Förälskad ungefär 1000.

* Jag har flyttat 19 gånger sedan studenten.

* Jag önskar att jag hade massvis med fräknar. Det är urgulligt tycker jag!

1 Comment:

Anonym said...

Vad söt du är lille vän, och vad fint du skriver

Kram// Kristina