fredag 1 april 2011

Bokmärken, snusdosor och inköpslistor.

När jag var liten samlade jag alltid på något. Var det inte bokmärken, så var det brevpapper, frimärken, klistermärken, manicklar eller plastnappar som man hade runt halsen. Och fortfarande samlar jag ju lite, om än inte lika febrilt som när jag var barn. Vykort, porslins-rådjur och fina klänningar står på samlarlistan hos vuxna Isa.

Innan jag tog tåget från Östersund i onsdags hann jag in en sväng på Jamtli ( som är Jämtlands läns museum). Där har de en utställning där folk fått lämna in diverse samlingar. Himla fint faktiskt.




Filmisar såklart!


Jag spanade in fröken Bardot.


Någon jobbade på Ica och samlade på inköpslistor som hon hittade i t.ex kundvagnar.


Tusentals snusdosor.





Oranga prylar.


Gris-samlingen var gullig!


Och så jag bakom ägg-koppar.

Himla fin utställning. Samlar ni på något?

3 Comments:

Jeanette said...

Jag samlar på fina minnen:)

Anonym said...

Vilken rolig utställning,vad kul att se den i verkligheten.

Mia Olsen - ätstörd {anorexia nervosa} said...

SV: Tusen tack för du tog dig tid att svara på bild problemet!
:D