onsdag 3 november 2010

Vi går ut och brinner upp i natten och skyller allt på våra fyllehuven.

Jag lånar ord och bilder av andra. Lättast så. Dagar då det känns som om alla dömer en. Dagar då man får lite ont i magen när man ska publicera blogginlägg. När man analyserar allt i minsta detalj. Kommer alla tycka att jag är självupptagen, ful, egocentrisk, osmart, tråkig, ointressant? Tänker att jag inte borde bry mig så mycket om vad andra tycker. Att jag borde kommit förbi det stadiet. Det har jag inte. Jag bryr mig nog alldeles för mycket. Det gör att jag tappar min skrivlust, vilket gör mig ledsen, för egentligen älskar jag ju att blogga.

I nästa liv ska jag inte bry mig så mycket. I nästa liv ska jag bara vara grym och cool och skita i vad andra tycker. Göra saker för min skull. För att jag tycker att det är kul. Kanske borde försöka börja redan nu, och inte sitta här och fundera över om jag ska publicera det här eller ej. Kanske får jag lite blogglust tillbaka.

6 Comments:

Emelie said...

Du ska veta att detta är min favoritblogg och att jag aldrig tycker att något som du skriver är konstigt eller så! Blir alltid lika glad när jag ser att du postat ett nytt inlägg, älskar dina texter och bilder! Kram och tack för en bra blogg! :)

Isa said...

Tack söta du! Nu vågar jag lite mer! =)

Frida said...

Jag följer ytterst få som jag inte känner/vet vem det är, men din blogg har jag verkligen fastnat för. Du skriver så himla bra. Du har verkligen ingen anledning att tveka! Dessutom älskar jag dina videos när du sjunger egna låtar. Var har de tagit vägen? Har länge väntat på nästa, hoppas den kommer!

Isa said...

Åh, tack! Angående mina små låtar så är jag en periodare =), och just nu har jag inte så mycket inspiration till att skriva sånger. Men jag vet att den plötsligt kommer tillbaka, och då lovar jag att jag lägger ut nåt klipp. =)

http://www.metrobloggen.se/ laughlivelove said...

din blogg är fantastisk! fortsätt fortsätt och strunta i perfektion, det är då det blir som bäst!
kram

Anonym said...

http://www.metrobloggen.se/laughlivelove

länkningen blev lite fel, här är rätt adress! välkommen att kika förbi om du vill.