söndag 14 november 2010

Regnmoln brukade jaga mig, och nu jagar jag morgonen längs avenyer.

I torsdags eftermiddag tog jag tåget till Göteborg där några av mina finaste vänner bor.


Bland annat har jag sett Helena på stadsteatern. Hon är med i "Stenen" och hon var alldeles fantastisk! Efter föreställningen åt vi middag hemma hos Karolina. Åh, vad jag önskar att jag bodde i samma stad som dessa flickor!


Karolina.


Sen har jag gått massa på stan. Jag känner inte Göteborg så väl, men det är ju himla mysigt.


Vi gick i massa fina secondhandbutiker där man t.ex hade fina cyklar i trappor.



Det här skåpet hade hemskt gärna fått bo hemma hos mig om jag hade haft plats. Oj, så fint!


Vi gick även på Liseberg där det redan var jul. Åh, det var ju fantastiskt. Jag älskar jul och jag älskar nöjesparker. Det var som en sagovärld.




<3


På Liseberg kunde man gå in i Evert Taubes värld. Där vi gick ganska länge och lyssnade på sånger om Calle Schewen, Carmencita och de andra.




Vi var oxå på bio och såg en fransk film som var så fin, så fin. " Igelkotten" ( Efter boken "Igelkottens elegans") Den är verkligen att rekommendera.


Efter bion såg vi ett Igelkottsträd. Det var ju passande tänkte jag och tog ett kort.

Bästa helgen har jag haft i alla fall och jag tänker att jag skulle kunna bo i Göteborg en vacker dag. Men nu är jag på väg till Stockholm som ju oxå är hemskt fint. Jag har Belle & Sebastian i öronen. Musiken påminner mig om ungdomsromantik. Hela jag känner mig nostalgisk, tillfreds, tacksam och lycklig. Verkligen lycklig. Det är grått utanför mitt tågfönster, men det gör ingenting.

2 Comments:

Anonym said...

Såååå himla fint att ha dig här. Saknar dig redan... Puss o kram Karolina

Jacob said...

Fina bilder & fina Göteborg! Gott att du mår bra vännen. :) Kram