lördag 20 november 2010

Hejdå Stockholm.


Sista kvällen i Stureby. I morgon flyttar jag till Oslo för en stund. Nytt jobb, ny stad, nya människor. Spännande, roligt, pirrigt, läskigt, nervöst... allt på en gång. Vet inte riktigt när jag kommer hem nästa gång. Kanske inte förrän i februari faktiskt.

Förresten så blev det ingen "Kristina" för mig. Fick ett sorgset mail häromdagen. Såklart att det känns ledsamt, det gör det ju alltid när man får nej, särskilt när det är nåt man hade velat så mycket att det gör lite ont i hjärtat... Samtidigt vet man ju att det var en vansinnig konkurrens, men förhoppningarna finns ju såklart alltid där ändå. Att man kanske, kanske är precis den de söker. Men så var det alltså inte den här gången... Nej-svar är ju det tråkigaste med det här yrket. Man får ladda om. Intala sig själv att man är ganska bra ändå. Det kan vara väldigt tufft. Men så ibland blir det ja, och så tar livet en ny vändning, och det är det mest fantastiska med yrket. I morgon tar mitt liv en ny vändning.

3 Comments:

Annika said...

Their loss. Och Finland liksom, vem vill bo där??
(Jag försöker i alla fall ;))

Ha så kul nu och lycka till!!

Jacob said...

Håller med Annika! Vem vill bo där!? ;) Det kommer annat och man får tro att det finns en mening med allt..

Kraaam

Isa said...

Nej precis, vem tusan vill bo där liksom! :) kram på er båda!