onsdag 5 maj 2010

Min kära enda vän, jag vill ha allting



Jag vill ha tryggheten, men ändå spänningen.
Jag vill känna mig fri, men är rädd för ensamheten.
När jag är hemma längtar jag bort, när jag är borta längtar jag hem.
Jag vill ha så mycket, jag vill resa till världens alla fina platser, men jag vill ändå spara mina pengar.
Jag vill vara ledig, men när jag väl är ledig blir jag rastlös.
Man kan nog säga att jag vill äta upp allt godis, men ändå ha det kvar för det ser så fint ut i skålen.

Hur tusan ska man leva det här livet?

4 Comments:

Fredrik said...

Man gör ett val. Enklare och svårare än så är det inte.

Isa said...

Jag gör val hela tiden... Det är bara så svårt att vara säker på att ens val är rätt...

Anonym said...

Jag säger detsamma, hela livet är och förblir ett ställningstagande, det är inte säkert det man gör är rätt jämt, men man måste vara konsekvent och bestämma sig och inte hålla på och " vela " oavsett vad det gäller...

Puss Kristina

Ströbaek said...

Jag ångrar inte saker jag gjort... bara saker jag valde att inte göra.