måndag 12 april 2010

Vi har skuggorna bakom oss trots allt





Nu hörrni! Nu är det inte lång tid kvar. Tills våra efterlängtade körsbärsträd står i blom, tills vi kan dricka rosévin hela dagarna, kvällarna och nätterna i lummiga parker, tills vi kan lägga undan varma jackor och fula klumpiga vinterskor för en lång tid framöver och känna gräs under fötterna. Idag låg jag ute på baksidan av mina föräldrars hus och solade och läste och jag har fått några ynkliga små fräknar på näsan och lite rosigare kinder. Känner mig genast lite sötare och mer hoppfull i magen. Solen och våren gör ju ändå att allt känns lite lättare. Och åh! vad jag längtar efter att äta jordgubbar!

(Bilder)

3 Comments:

Fanny said...

Puss puss puss!

Emelie said...

"För en välkommen vår" som Lars Winnerbäck sjunger!! ;);)

Emelie said...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.