torsdag 15 april 2010

Du sa "kom tillbaks, när du tappat dina vingar och kan gå."



Funderar lite över det här med ensamhet... Att det ofta är så otroligt skrämmande men att det emellanåt kan vara det bästa som finns. Idag vandrade jag längs Stockholms soliga gator. Stannade ibland till bara för att njuta av att känna asfalt under fötterna istället för is och känna solstrålar värma mot näsan. Köpte en jeansjacka på rea för ingenting och hamnade sedan på ett kafé. Där satt jag sen en lång stund och tittade på människor och vackra kristallkronor i taket och skrev en låttext av bara farten. Smet på hemvägen in på våran lilla kvarters-butik och han som jobbar där log och önskade mig en trevlig kväll. Jag gick leende hela vägen hem och tänkte att ja, jag ska ha en trevlig kväll. Alldeles ensam. För jag tycker om mig själv. Jag är fin att vara med.

Sen blev det en fin kväll. Nu ska jag äta en apelsin och sen sova. Hoppas ni har det fint därute i cyber-natten.

3 Comments:

Annika said...

Så sant, man är jäkligt bra sällskap åt sig själv faktiskt..!
Fin i lugg!

Linnéa Lindström said...

Du är så underbar. Och du skriver så mycket klokheter som är så fantastiskt mitt-i-prick :-)

lillasyster said...

Ååh, kloka, vackra syster! Visst är det skönt att vara själv ibland, men jag vill komma till dig och gå med dig tillsammans på Stockholms soliga gator :)