tisdag 5 maj 2009

Några boktips...

Nu är det snart sommar och här kommer lite tips på några bra böcker att läsa på stranden, eller när man cyklar till vinterviken om man inte kan åka bort. ( Jag ska cykla dit varje dag jag är ledig i min nya, fina prickiga bikini)

Blonde av Joyce Carol Oates. En halvt fiktiv bok om Marilyn Monroes liv. Lång, så den räcker många soliga dagar.

Innan jag dör av Jenny Downham. Vansinnigt sorglig, men ändå vacker och som en hyllning till livet. Men var beredd på tårar....

Boven i mitt drama kallas kärlek av Unni Drougge. Hon skriver bra! Den där Unni. Hennes andra böcker är oxå att rekommendera.

Min favoritbok i tidiga tonåren var Maria Gripes bok " Tordyveln flyger i skymningen". Jag tyckte det var det bästa som någonsin skrivits. Har tänkt att jag ska läsa den igen som nostalgi. Gör det du med. Vare sig du läst den eller ej!

Och så förstås en av mina favoritböcker. Om jag fick träffa en person som inte finns längre skulle jag vilja träffa herr Söderberg och diskutera livet och kärleken...


Kommer inte på mer nu...

1 Comment:

Josefin said...

Oj, jag har visst missat det här inlägget. Ska försöka mig på Blonde kanske... De andra har jag läst. Eller vänta! Inte Unni! Hon tränar alltid samma pump-pass som jag på Kocksgatan... Ska kanske läsa henne då, bara för det liksom...