lördag 28 april 2012

Landet Oz, månen och bokcitat. 11 frågor. 11 svar.

På sistone har 11 frågor figurerat på väldigt många bloggar. Jag blev pingad av fina Annika Bäckström. Tanken är att man ska svara på frågorna och sedan komma på 11 nya frågor och skicka till 11 personer. Dock är det lite på sluttampen och det är så många som redan svarat så det blir svårt att få ihop och pinga 11 nya personer. Så istället gör jag en halv variant där jag bara svarar på Annikas frågor.

1. Var och hur befinner du dig precis nu?
På ett tåg på väg till Värmland där vi ska hälsa på Christians släkt.

2. Om du skulle vara VD för ett företag en dag, vilket företag skulle det vara och vad skulle du göra?
Oj, svårt... Kanske SL och ordna så att det kollektivtrafiken är gratis. Så irriterad på att miljövänligt alltid är dyrt. Eller kanske världens rikaste företag och skänka pengar till välgörenhet.  Och om jag skulle vara egoistisk skulle jag välja något stort filmbolag och ge mig och alla mina vänner roller. :)



3. Vad är det första du gör när du vaknar? Snoozar och tänker att det är så himla skönt under täcket.

4. Om du var en maträtt/bakelse/kaka, vad vore du då?
Räknas popcorn? För i så fall tar jag det. Ombytlig, lagom onyttig, och god som tusan! Och när jag hängde med mina vänner skulle det vara som att vara bland moln :)

5. Du får välja: Åka till Månen eller Marianergraven? Motivera.
Både rymden och havet skrämmer mig fruktasvärt. Jag är extremt fascinerad av båda, men kan ändå lätt få tårar i ögonen när jag pratar om det för att det är så skrämmande. Ungefär som med spöken. Om jag under pistolhot ändå var tvungen att välja skulle det bli månen. Då slipper jag läskiga undervattensmonster och får hoppa jättelånga hopp.



6. Vem kramade du senast?
Christian.<3

7. En storm kommer och blåser i väg med ditt hus, var landar du?
I landet OZ såklart! Bland onda och goda häxor, trollkarlar, fågelskrämmor, plåtisar och lejon. Vilken dröm!

8. Om du var tvungen att måla hela ditt boende i en enda färg, vilken färg skulle det vara. OBS, vitt är ett tråkigt svar.
Ljusblått kanske, som himlen.

9. Ta närmsta bok, slå upp sidan 43 och läs första meningen. Vad står det och hur stämmer detta in på dig?
Haruki Murakamis 1Q84 som jag läser nu. Meningen lyder: "Jag har inte gått och rullat tummarna i den här branchen. Jag känner till alla dess metoder utan och innan." Haha, kan ju verkligen stämma in! Efter att ha kämpat i showbiz forever känner jag just nu att ena foten är på väg någon annanstans.



10. Nämn ett språk du vill kunna tala flytande.
Franska. Mitt drömspråk. Då, nu, för alltid...

11. Vad är det sista du gör innan du somnar?
Efter att en stund ha legat i armarna på min pojkvän pussar jag honom godnatt och lägger mig några centimeter ifrån. Hur mycket jag är vill sova omslingrat så går det inte.

0 Comments: