fredag 8 juli 2011

Jag letar fyrklöver, önskebrunnar och ögonfransar att blåsa bort. Jag har så många önskningar.

Har snott en lista av vackraste Emily Dahl. Här kommer den:



Jag heter Ingrid Isabelle Angelica Strömqvist Pedersen ( har nästan lika många namn som Pippi ju. :)
Jag är för tillfället på Starbucks i Kiel i Tyskland.
Jag är duktig på att läsa böcker fort och att se det fina i nästan alla människor.
Jag tycker inte om när solen inte skiner på sommaren, människor som är oärliga, spindlar, lök och svamp bland annat.
Jag är jättedålig på att svara i telefon när folk ringer. Tycker egentligen inte om att prata i telefon så mycket. När jag var liten var jag nästan rädd för det.



Jag läser just nu "Min kamp 1" av Karl Ove Knausgård.
Jag gillar popcorn.
Jag sjunger typ alltid. Det är ju mitt jobb.



Jag älskar min familj, mina vänner, sommarnätter och allt annat som gör livet så förbaskat fint.
Jag önskar att jag nån gång får spela huvudrollen i en långfilm. Och att det var sommar jämt. Och att pengar inte styrde världen och våra liv. Och att kärlek var som på film. Åh, det finns ju så många ting att önska!
Jag är inte speciellt bra på göra armhävningar på fötterna.
Jag pratar rikssvenska. Pratade skånska tills jag var typ 20. Trots att jag hade flyttat från Skåne 10 år tidigare lyckades jag behålla den till dess, men sen försvann den. Men då och då plockar jag fram den, bara för att jag kan. :)
Jag tycker om sommar, glass, att promenera i främmande städer, att gå på museum, på bio och att åka karusell.
Jag är beroende av snus.
Jag har på mig jeansshorts, en vit stor skjorta och vita converse.



Jag dricker alldeles för lite vatten. Det blir mest kaffe, grönt te och cola light.
Jag lyssnar på människosorl, kaffemaskinsslammer och någon slags swingmusik i bakgrunden på Starbucks.
Jag blir arg på att Sl-kort och Arlanda express är så dyrt. Det ska vara billigt att åka miljövänligt!
Jag är rädd för döden, för att gå hem själv på kvällarna och för höjder.
Jag kan inte förstå varför människor är så egoistiska, varför man tycker det är viktigt att sänka skatterna istället för att lägga pengarna på viktigare saker och varför vi inte kan få vegetarisk mat på båten där jag jobbar. (dör kolhydratsdöden)



Jag är pinsamt dålig på att vissla. På riktigt. Det är hemskt.
Jag är uppväxt nära en skog och havet i Helsingborg. Jag minns att det mest var sommar jämt, att vi spelade teater och sjöng hela dagarna, och stod på händer i vattnet. Jag hade en jättefin uppväxt.
Jag har skrivit klart den här listan nu, och ska gå tillbaka till båten där jag jobbar och klä ut mig till Belle för att göra "Beauty and the beast" för en massa barn.

1 Comment:

Anonym said...

Vad härlig du beskriver dig och ditt liv..