onsdag 5 augusti 2009

En komplimang

Idag blev jag glad och smickrad på riktigt.

När jag går in på INDISKA kommer en kille uppspringande bakom mig med andan i halsen: " Sorry... I just really have to tell you... you look really cute in that dress. I just wanted to say that! Otherwise I would spend my evening regretting that I didn't tell you. So... you look cute, have a nice evening. Bye!"

Så himla gulligt när folk bara ger komplimanger för att göra någon glad! Inte för att flirta eller vara påflugen utan bara för att uppriktigt säga att de tyckte man var fin och sen inget mer.

Jag kände mig inte speciellt fin idag, men när jag gick ut från Indiska sträckte jag på mig lite extra, log och kände mig fin.

Jag ska verkligen försöka våga göra detsamma när jag ser jag ser en främling som har en fin klänning, eller ett fint leende eller en fin frisyr. För man blir ju så himlans glad!

1 Comment:

Anonym said...

Haha, vad i hela. :-p